HEADER

HEADER

Tuesday, May 12, 2015

Kalau MB masuk, saya masuk


“Kalau YAB MB masuk, saya masuk,” kata Pesuruhjaya PAS Terengganu Ustaz Satiful Bahri ketika membalas usikan YAB Menteri Besar Terengganu Dato’ Seri Ahmad Razif Abdul Rahman dalam ucapan Menjunjung Kasih Titah Ucapan Tuanku Sultan Terengganu.
Menteri Besar yang bangun meminta penjelasan dari Ustaz Satiful adakah YB Paka boleh masuk ke dalam sarang burung itu lantas dijawab oleh Ustaz Satiful, beliau akan ikut MB jika MB boleh masuk ke dalam lalu disambut gelak ketawa sidang dewan.
Perkara itu terjadi ketika Ustaz Satiful membangkitkan isu berkenaan saiz sarang burung yang diberikan kepada golongan miskin terlalu kecil dan tidak munasabah bagi memanggil burung walit masuk ke sarang tersebut itu.
Saiz yang diberikan ialah 16 kaki kali 10 kaki yang kecil dan rendah, kemudiannya Ustaz Satiful secara sinis mengatakan kerana saiz itu, burungpun tidak sanggup masuk kedalam lalu membangkitkan kemarahan adun-adun BN.
Wakil Ajil yang berang, kemudiannya bangun meminta Ustaz Satiful memberikan nama agensi yang dikatakan menyediakan sarang burung itu tetapi ditolak oleh Ustaz Satiful dengan alasan wakil Ajil bukan exco pertanian.
Menurut beliau lagi, produk pertanian yang dikatakan bernilai tinggi itu, dilihat tidak serius dan kadangkala hanya menjadi bahan ketawa sahaja perlaksanaannya.
Pada pendapat beliau, beliau yakin jika sekiranya dibuat projek sarang burung dalam skala yang besar dan dibuat secara berkelompok dan kemudiannya dibahagikan lot-lot tersebut kepada peserta, ianya akan lebih bermakna kepada peserta.

0 comments:

Post a Comment