HEADER

HEADER

Friday, October 30, 2015

Bersyukur terima sumbangan


Hati mana yang tidak gembira apabila diwaktu kewangan terdesak dan peralatan penting di rumah pula rosak, tiba-tiba mendapat jemputan ke majlis penerimaan sumbangan peralatan rumah.
Begitulah luahan perasaan oleh Puan Hashimah Abdul Rahman 49, salah seorang penerima sumbangan barang keperluan rumah daripada Majlis Tindakan DUN (MTD) Bukit Payong.
Ibu tunggal yang masih mempunyai tanggungan yang bersekolah itu, melahirkan rasa syukur dan terima kasih yang tidak terhingga kepada seluruh jawatan kuasa MTD yang telah bertungkus lumus merancang program kebajikan ini.
Hashimah yang menerima sumbangan sebuah mesin basuh menjelaskan bahawa mesin basuh kepunyaannya sekarang ini kebetulannya rosak dan dia menghadapi masalah kewangan untuk membelinya kerana hanya bekerja sebagai pembantu kantin.
Sumbangan peralatan rumah itu telah dianjurkan oleh MTD Bukit Payong semalam dalam satu majlis ringkas di bangunan Kompleks Pendidikan Madrasah Darul Iman (MDI) di Kedai Buluh.
Seorang lagi penerima Encik Mohammad Amin Hasan 65, turut mengucapkan terima kasih diatas usaha yang sangat membantu rakyat ini oleh MTD Bukit Payong.
Bagi beliau bantuan seperti ini sekiranya mampu, perlu diperluaskan lagi dan beliau berpendapat, tidak semestinya orang yang sama menerimanya.
Menurut Pengerusi  Lajnah Kebajikan MTD Bukit Payong Encik Mustaffa Yaakob, seramai 11 orang yang dikategorikan layak menerima sumbangan ini telah dikenal pasti oleh pihaknya.
Tambah beliau, semua peralatan ini adalah hasil sumbangan oleh beberapa pihak yang mengamanahkannya untuk diagihkan kepada mereka yang layak untuk menerimanya di sekitar Bukit Payong.
Katanya lagi, selain daripada mesin basuh, peralatan seperti dapur juga diberikan kepada beberapa orang yang lain bagi membantu meringankan beban mereka.
Sumbangan disampaikan oleh Adun Bukit Payong, YB Ustaz Mohd Nor Hamzah.

0 comments:

Post a Comment