HEADER

HEADER

Sunday, May 11, 2014

Tunggang kapcai ke Krabi

Petikan : Sinar Harian
Tunggang kapcai ke Krabi
Seramai 50 ahli ARC sanggup tunggang kapcai ke Krabi sambil melawat
Madrasah Darul Aitam Wal Masakin Lilbanat di Pattani.
MARANG - Seramai 50 ahli Alternatif Riding Club (ARC) Terengganu menaiki 37 motosikal kapcai meredah perjalanan sejauh kira-kira 1,800 kilometer berkonvoi sambil melawat golongan memerlukan perhatian di Krabi, Thailand.

Pengarah programnya, Wan Ahmad Riduan berkata, program membabitkan 50 ahli ARC yang dipilih dari seluruh negeri itu dianjurkan bukan sekadar sukasuka, tetapi mempromosikan ARC di negara jiran.

Menurutnya, jelajah menggunakan motosikal berkuasa rendah dan tinggi selama lima hari itu turut melawat pelajar pondok Anharul U Loom di Krabi dan melawat madrasah anak yatim iaitu Madrasah Darul Aitam Wal Masakin Lilbanat di Pattani.

“Program ini telah lama dirangka dan ia diadakan bertujuan meningkatkan lagi ukhuwah dalam kalangan ahli ARC dari seluruh negeri dan dalam masa sama untuk mempromosikan ARC ke negara jiran.

“Kita buat program ini bukan semata-mata melawat tempat menarik di Thailand seperti Krabi, Hadyai dan Songkla tetapi terdapat pengisian yang jelas iaitu melawat pelajar pondok dan madrasah di kawasan tersebut,” katanya.

Wan Ahmad Riduan berkata, perjalanan menggunakan motosikal berkuasa rendah dengan diiring pacuan empat roda amat mencabar kerana mereka berada di sebuah negara yang sedang bergolak.

“Namun, Alhamdulillah berkat doa dan ketabahan peserta, kita dapat menjayakan program konvoi ini. Malah ARC Terengganu turut bercadang untuk ke Indonesia tahun hadapan dengan matlamat yang sama seperti lawatan ke Thailand kali ini,” katanya.

0 comments:

Post a Comment