HEADER

HEADER

Sunday, December 28, 2014

‘Konvoi Besar’ misi bantuan Marang ke Kelantan

IMG-20141228-WA0250
 
Oleh : NHA

MARANG – Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang telah melepaskan ‘Konvoi besar’ Misi Bantuan Banjir PAS Kawasan Marang telah bergerak dari masjid Rusila menuju ke Jajahan Pasir Mas dan Kuala Kerai, Kelantan Darul Naim.
 
Perjalanan mereka bermula dari masjid Rusila dekat sini pada pagi Ahad 28 Disember telah selamat menyampaikan sumbangan dan bantuan berupa makanan dan pakaian serta wang ringgit kepada kedua-dua jajahan yang dilanda banjir itu.
 
Ketua Penerangan PAS Ustaz Mohd Nor Hamzah yang turut menyertai konvoi tersebut bersyukur kerana ianya berjaya disempurnakan.
 
“Alhamdulillah, walau diuji dengan pelbagai kesulitan dan komunikasi yang mengganggu, kita dapat menghulurkan bantuan di Kuala Krai dan Pasir Mas.
 
“Saya mewakili urusetia konvoi ini memohon maaf dengan segala kekurangan untuk misi pertama ini. Kita akan perkemaskan lagi perjalanan misi ini yang akan diadakan dalam masa terdekat,”ujarnya, yang juga Timbalan Yang Dipertua PAS Marang, ketika ditemui selepas menamatkan misi tersebut.
 
Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada para dermawan yang menjadi penyumbang sehingga misi tersebut dapat dilaksanakan dengan jayanya.
 
Ustaz Mohd Nor yang juga ADUN Bukit Payong turut memberikan semangat dan motivasi kepada sukarelawan yang menyertai misi tersebut agar meningkat usaha dan berlumba-lumba melakukan kebajikan.
 
Misi yang dianggap besar itu turut disrtai oleh pemuda, muslimat, 4WD PASAK, Unit Amal, Ameerah, ARC dan NGO We Care, yang membawa bersama empat buah lori, sarat dengan muatan.
 
Selain itu, sebanyak 40 buah kenderaan pacuan empat roda 4WD berangkaian dengan empat buah bot untuk digunakan sebagai alat membantu dan menyelamat mangsa banjir.
 
Sehubungan itu, Ketuai ‘Konvoi’ itu, Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, ia adalah misi bantuan yang pertama yang akan diikuti oleh misi kedua dan yang ketiga.
 
“Konvoi pertama kali ini akan menyampaikan sumbangan orang ramai dari pelbagai pihak terutamanya dari kawasan Marang. Mereka juga akan dibahagikan tugas mengikut ketentuan pihak PAS Kelantan sendiri,”ujar beliau yang juga Timbalan Ketua Pemuda PAS Malaysia merangkap Ketua Pemuda PAS Marang.

0 comments:

Post a Comment