HEADER

HEADER

Saturday, November 29, 2014

Ahli gesa PAS kawasan manafaatkan media


Salah seorang ahli PAS yang menjadi peserta Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden PAS ke – 60 bagi Kawasan Hulu Terengganu, menggesa agar PAS kawasan menggunakan sebaik mungkin media sebagai alat bagi memasyarakatkan PAS.
Gesaan itu dibuat oleh wakil dari Ajil,  Abdullah Mohktar (kiri) yang bangun ketika sesi soal jawab dan berkongsi pandangan dengan ahli panel dan peserta lain.
Beliau memberikan contoh Sinar Harian yang cara pemberitaannya agak seimbang walaupun masih berpihak kepada kerajaan, sepatutnya diambil peluang oleh PAS kawasan bagi memperkenalkan parti sekaligus mendekatkan diri dengan masyarakat.
Menurutnya lagi, PAS kawasan tidak semestinya bergantung kepada Harakah semata-mata, tetapi mesti mengembangkan dan mempelbagaikan lagi sumber bagi menaikkan nama PAS di mata masyarakat.
Beliau yang ditemui selepas majlis berkata PAS kawasan seharusnya mengikut jejak langkah Adun Cukai Haji Hanafiah Mat yang menurutnya, berita berkaitannya sering keluar dalam akhbar Sinar Harian.
“Saya cuma ingin PAS kawasan ambil peluang ini melalui Sinar yang cara pemberitaannya sehingga kini agak seimbang walaupun masih ada sikit memihak kepada kerajaan.
Cuba tengok Adun Cukai (Haji Hanafiah) berita dia selalu keluar dalam Sinar, jadi PAS Cukai dikenali.
Tetapi bagi PAS Kawasan Hulu Terengganu, untuk keempat-empat Dun, sebulan sekalipun payah nak tengok berita pasal PAS Hulu Terengganu keluar.
Jadi saya cadangkan untuk PAS kawasan buat sesuatu,” kata beliau.

0 comments:

Post a Comment