HEADER

HEADER

Saturday, October 17, 2015

Fastaqim 60K melebihi sasaran kehadiran



Menjelang solat isyak, kelihatan hampir segenap penjuru dan ruang Stadium Sultan Muhammad IV telah dipenuhi dengan para penyokong PAS yang telah datang dari segenap penjuru Malaysia.
Dianggarkan sasaran 60 ribu kehadiran penyokong PAS dalam Program Himpunan Fastaqim 60K telah dicapai dan masih ada ramai lagi di luar stadium yang masih beratur untuk memasuki stadium.
Selesai solat isyak berjemaah yang telah diimamkan oleh YAB Menteri Besar Kelantan, Dato’ Ahmad Yaakob, Ketua Penerangan PAS Pusat, YB Ustaz Nasrudin Hasan sebagai pengerusi majlis, telah mengumumkan kira-kira 100 ribu yang hadir.
Kemudian beliau mengarahkan ahli-ahli dari Jabatan Amal untuk mengagihkan 60 ribu bendera PAS kepada semua yang hadir.
Acara pertama pada sesi malam ialah acara perarakan masuk keseluruhan AJK PAS Pusat, ketua dewan-dewan, termasuk Dewan Himpunan Penyokong PAS diiringi oleh pasukan motosikal berkuasa besar ke pentas utama.
Selesai AJK mengambil tempat, lagu NegaraKu dan Lagu PAS dikumandangankan seterusnya bacaan al-Quran diperdengarkan.
Gimik pertunjukkan tentera-tentera berkuda kemudiannya mencuri perhatian penonton apabila menggabungkan persembahan montaj serta melakukan aksi silat secara langsung sebelum membuat penyerahan kapsul kepada Presiden PAS.
Acara seterusnya ialah ucapan oleh para pimpinan.

0 comments:

Post a Comment